LUNNEVADS FOLKHÖGSKOLA


Idag åkte jag till Linköping för att träffa Lisa på hennes skola, Lunnevads folkhögsskola. För att få lite sovmorgon åkte jag iväg så att jag var där vid tre. Blev guidad runt skolan och fick se när hon tryckte och glaserade och pysslade med arbetsprover.

Jag önskar att jag var så motiverad till att gå mer i skolan. Men jag orkar verkligen inte mer, inte just nu iallafall. Ärligt talat önskar jag bara att jag kunde veta vad jag vill syssla med. Inte bara i framtiden, utan nu, just precis nu. Vad vill jag? Vad klarar jag? Ska jag bara fortsätta gå hemma i flera år utan att känna att jag kommer någonstans? Det är inte det att jag inte vill jobba, det är det att jag blir livrädd bara vid tanken på ett jobb. Jag tycker inte att jag klarar av någonting. Det känns som om jag bara skulle misslyckas. Och jag vill inte misslyckas. Jag vill kunna klara av ett jobb, precis som vem som helst.

Många funderingar idag...



På väg till Lunnevad. Först spårvagn, sen pendel, sen buss... Vilken utflykt.


KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Lisa skriver...

Det var kul att du besökte :)



Alla misslyckas på sina jobb! Det är en del av livet! Jag vet att du skulle kunna göra det precis lika bra som vem som helst. :)

Datum: 2010-03-21 Tid: 21:09:11
URL: http://lisaolai.se/
Tomas skriver...

Klarar ett jobb gör egentligen ingen. Alla måste ju lära sig på nåt sätt.. jag lär mig genom en del misstag och stäler ibland dumma frågor so kollega och chef skrattar åt mig.. men vet jag inte så vet jag inte.. jag vill ju göra rätt jag med..



Klarar det det vet jag att du gör! Det är bara frpgan om du vågar att göra lite misstag som alla andra har gjort, för den som skrattar ät dina misstag har oftast gjort dem själva! ;)

Datum: 2010-03-23 Tid: 17:57:46
Annicat skriver...

SVAR TILL TOMAS: Du har ju helt klart rätt. Om det ändå inte var så skrämmande att göra saker man aldrig gjort förut! Men en vacker dag ska jag klara det!

Datum: 2010-03-23 Tid: 20:05:15
URL: http://mangaandart.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback