AF OCH ARBETETS MUSEUM




Idag var jag på mitt första planeringsmöte på AF. Jag var inskriven där ett tag för ca två år sedan men jag tyckte inte att det var något för mig. Nu är det dock dags igen! Dels eftersom jag försöker ändra min attityd och öka mitt mod och min framförhållning... Och dels även för att jag numera vet att jag behöver lite hjälp i sökandet efter jobb och vill också gärna ta del av "jobbgarantin för ungdomar" (pengar!). Mötet gick jättebra och kvinnan som jag fick prata med var hur go som helst! Urgullig och dessutom stöttande när jag berättade att jag är lite psykiskt handikappad (lol) och lider stor brist på självförtroende.
Innan jag åkte hem passade jag även på att gå på utställningen jag pratat om att jag skulle titta på tidigare. Den var helt okej men inte stor alls. Seriöst, superstora bilder på Reinfeldt tog upp ca 80% av utrymmet i lokalen (utställningen hette kort och gott "Statsministern"), och de resterande 20% var tillägnat Japan-utställningen. Pfff!;{

Höll på att slarva bort min mapp jag fått från AF på vägen hem också. Satte mig på den när jag väntade på spårvagnen och tänkte; "Ska jag verkligen sitta på den? Jag kommer glömma den, jag vet det. Fast nää, så jäkla virrig kan jag väl inte vara? Och nu har jag ju dessutom tänkt på att jag kanske ska glömma den så då kommer jag definitivt inte göra det!" Sen kom spårvagnen, och jag gick på. Sen slog det mig; "Min mapp? Min mapp!!" Tittar ut genom fönstret och ser att den ligger kvar där jag suttit (kunde höra den ropa efter mig också!). Som tur var hade inte spårvagnen stängt dörrarna än så jag hoppade ut, grabbade tag i mappen och hoppade in igen lagom tills dörrarna stängdes bakom ryggen på mig. Pjuuh~ Svaret är alltså: JA! Jag kan vara såhär virrig! Tur att jag inte hade vett att skämmas trots att det var mitt i stan det hände och rätta tiden på dygnet för tjockade spårvagnar.

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Tokyo - Love skriver...

Jo, men jag bodde ju där tills jag flyttade hemifrån.. så det är ju typ alla barndoms- och tonårsminnen. Haha, ja de varma chipsen gick åt som smör minns jag.



Ne det förstår jag, du verkar vara mer inne på serier, manga och tecknande (typ illustration) om jag fatta rätt. Örebro var jättebra, har tre kompisar från Norrköping som läser sista året nu.. jag tog bara ett år men det var väldigt bra, men jag kände att det kanske inte passade just då.

Datum: 2011-03-31 Tid: 09:00:08
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Chiaki skriver...

sv: Ja eller hur! Anatomi är viktigare än vad många tror o.o Tack för att du såg det! ^_^ Jag har aldrig riktigt tänkt på att jag säger VIP O_O MEN TACK! Jag vill inte göra bort mig mer än nödvändigt lol XD



Btw jag älskar din nya design! ;D

Datum: 2011-03-31 Tid: 11:05:55
URL: http://stiftpennan.blogg.se/
Ells skriver...

Sv; ååh tack så mycket -blushes-



Den blev riktigt snygg :D Åh det där med utställningen är så typiskt!

Datum: 2011-03-31 Tid: 12:18:25
URL: http://jademysteries.blogg.se/
Ells skriver...

Sv; [bilden] Åh det känns så bra att läsa sånt :) Tack!<3Det blev något fel med filen och det gick inte att reparera och man är ju smart och har en säkerhetskopia på datorn host

[lägenheten] Hahaha ja men vi fick sno lite överallt :D Ikea möblerna var inte alls så roliga.

[Deeeepp!] Haha alltså jag har lätt att hamna i sånt eftersom jag inte har ett sådant underbart sällskap och sådana saker. I åttan gick det så långt att jag utvecklade ätstörningar som inte vill försvinna haha :p

Datum: 2011-03-31 Tid: 19:58:26
URL: http://jademysteries.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback