HENNA



Hennakaka: Caca Marron


Halvt nyvaken rödtott på balkong

Igår färgade jag med henna för första gången. Fick instruktioner med mig från butiken så det var inte så jättesvårt. Konsistensen på färgblandningen blev inte direkt "som vispad grädde" (på hemsidan står det ovispad och på pappret jag fick med mig stod det vispad! Hallå!?), men tillräckligt tjock för att det skulle gå att fördela ordentligt i hela håret. Blandningen såg brungrön ut vilket gjorde mig lite nervös, men under allt brungrönt kladd väntade en skarp rödbrun färg som jag är jättenöjd med. Nu har hårbotten exakt samma färg som topparna! Så blek som jag redan är så fattas det bara en hög med fräknar i ansiktet för att folk nog skulle tro att jag är naturligt rödhårig!:)
Jag lät hennafärgen sitta i i ca 4 timmar. Den första timmen hade jag inte plastfolie runt huvudet men sen kändes det mer praktiskt att ha det, så i tre timmar gick jag runt med ett inplastat huvud här hemma! Fattades bara att jag hade varit tvungen att gå utanför dörrenX)
Jag är som sagt jättenöjd och det absolut bästa är att den stora hennakakan som jag köpte på lush kommer räcka ca 4-5 ggr till mitt hår och endast kostade 120 spänn! Jag kan säga att jag, innan jag köpte henna, köpte en vanlig hårfärg som kostade exakt 120 kr. Jag råkade dock klanta mig "lite" och blanda i efterbehandlingen tillsammans med vanliga färgblandningen så det var bara att kasta:'( Tur i oturen kan jag tycka nu!

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
ells skriver...

Är det henna som man målar sig med :o? för sånt kan göra en allergisk mot vanlig hårfärg

Datum: 2011-06-09 Tid: 17:25:54
URL: http://jademysteries.blogg.se/
Linn skriver...

Åh va bra det blev! Det ser inte fejk ut som många "vanliga" hårfärger kan göra, och priset var bra det med ^^

Datum: 2011-06-09 Tid: 20:21:16
URL: http://wildsofmyheart.blogg.se/
Tokyo - Love (Johanna) skriver...

Blev jättesnyggt!!

Datum: 2011-06-09 Tid: 23:59:36
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Candy skriver...

FUCK VAD SNYGG DU ÄR!!!!! ahhhh!

Datum: 2011-06-10 Tid: 12:05:30
URL: http://www.eye-candy.se
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback