DAGEN INNAN DECEMBER



Vårat isiga sovrumsfönster


Jag hänger inte med i svängarna alltså. Är det redan december imorgon? Och jag som har noll energi till att bry mig om det.
Gick en sväng på stan idag på jakt efter ett par vantar. Hoppas jag kan lyckas behålla de här över vintern utan att tappa bort dem, jag är nämligen jätteduktig på att förlägga mina vantar på ställen där jag inte kan få tag på dem igen. För övrigt gör det mig rätt fett deprimerad av att se alla fina kläder jag skulle vilja ha men inte har råd med när mina pengar bara räcker till det absolut nödvändigaste. Det suger-.-

Det var riktigt roligt på Dreamhack och jag kommer absolut att åka dit igen... Även då som crew. Känner absolut inte att det är värt att åka dit som deltagare. De flesta såg helt förstörda ut sista dagen pga all skitmat, stillasittande och brist på sömn. Skulle inte palla det. Visst, som en del av crew måste man såklart jobba 8 h om dagen, men alla andra förmåner gör att det helt klart blir värt det.

Nu ska jag gå och värma en kopp choklad och sen måla lite på min header. Håller på att göra om den. Gillar den som den är men jag hade ingen ritplatta när jag färglade tjejen med kontrollen så nu när jag insett vilken skillnad det blir så vill jag göra om henne lite.
Behöver verkligen något att pyssla med just nu för att undvika att tänka för mycket...

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Linn skriver...

Fin bild! :D



Jag vet hur det känns.. jag vill köpa nya skor och en massa Cd-skivor och nya kläder.. men har inte råd till det. Det är frustrerande!



Varm choklad! __ Tror jag ska göra det nu. Ska bli roligt att se den nya headern sen! :D

Datum: 2010-12-01 Tid: 12:37:44
URL: http://imturningjapanese.blogg.se/
Mimmi skriver...

Vilken underbart mysig bild. Den var helt underbar. Jag har tejpat fast fake flingor på våra fönster.. som också typ suger upp vatten.. värdelöst xD



SV: Så gjorde Yuji med korten förra året. Håller med om att det är ocharmigt och opersonligt. Men jag skulle inte heller kunna skicka iväg ett kort med en massa bilder på oss som par heller, det känns ännu mer tacky.. det gör de flesta här. Så innan vi får barn blir det affärsköpta.



Jag tänker säga helt ärligt att min mat precis börjat bli ätlig! Ungefär senaste året. Det krävdes övning och tålamod, i början fuskade jag mycket, tyckte inte recept behövde följas så noga men usch så fel jag hade, hehe. Min värdmamma och Yuji (han är jätteduktig på att laga mat) lärde mig alla grunderna och sen när jag kunde läsa ordentligt så googlade jag bara recept som jag var sugen på att äta. Men det finns fortfarande mycket japansk mt som jag inte lagar men mest för att jag inte känner till maten så då har jag köpt en kokbok som jag läser igenom för att lära mig vad som.. finns. När man äter ute också och ser nya maträtter. Tycker inte att det är så stor skillnad på att laga svensk mat och japansk mat så det är bara att köra på!



Charmsen är tomma! Det är bara en tygpåse med kanji på. Men sen ska väl någon ande ha välsigna dom och gud vet vad xP Hehe. Jag blir lite vidskeplig bara av dom så jag gillar dom!



Datum: 2010-12-02 Tid: 11:53:11
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Candy skriver...

Oh, vilken fin bild! Vad duktig du är, du kreativa kvinna! ^^

Datum: 2010-12-03 Tid: 02:16:50
URL: http://www.eye-candy.se
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback