ALICE IN WONDERLAND I 3D


Filmen var helt okej, men kändes lite tunn. Lite svårt att få grepp om historien. Men jag älskar alla karaktärerna jättemycket! Och jag undrar hur Depp kan se så jävla stilig ut till och med när han är ful som stryk?

Och att se den i 3D var ju en upplevelse som hette duga. Mycket bättre djup och liv i bilden. Men samtidigt så var ljuset mycket sämre med glasögonen. Tog av dem då och då för att jämföra och slutsatsen blev att jag ville se filmen med det ljuset och färgerna som blev när man tog av sig glasögonen, men samtidigt ha djupet och skärpan som blev när man tog på sig dem. Knepigt!

Redigerade en bild jag hittade på Google för att visa den ungefärliga skillnaden på färgerna. Försökte framhäva skillnaden utan att överdriva, och det känns som om jag lyckades ganska så bra tillslut.
Den övre bilden visar ungefär hur det ser ut utan glasögon och den undre ungefär hur det ser ut med dem på!



Har du sett filmen i 3D? Upplevde du också det som att ljuset blev mycket mörkare och dovare med glasögonen?

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Candy skriver...

Har inte sett filmen i 3D, men jag tycker att det är jobbigt med för ljusa bilder. Så jag hade nog velat behålla glasögonen på. ^^

Datum: 2010-03-11 Tid: 22:07:44
URL: http://www.eye-candy.se
TheBdoll.wordpress.com skriver...

Jag har sett den, men inte i 3D.

Jag som är stort fan av Lewis Carrol (och Burton också för den delen) men blev besviken på hans version. Filmen kändes väldigt ytlig som alla filmer är nu för tiden och den hade en humor jag inte förstår är rolig. Men lite bra var den, Johnny Depp spelade Mad hatter hur bra som helst men det där med en 20-årig Alice funkade inte för mig :P

Datum: 2010-03-11 Tid: 22:33:49
URL: http://thebdoll.wordpress.com
Isabella skriver...

Jag såg den i 3D och måste instämma helt!

Datum: 2010-03-16 Tid: 13:02:02
URL: http://cocaineblues.devote.se
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback