DEN DÄR JULSAGAN


Igår såg jag två versioner av "En julsaga". "Musse Piggs julsaga" hade jag redan sett en eller två gånger när jag var liten så det var bara en rolig repris. Den andra julsagan är den nya animerade med bland andra Jim Carrey, Colin Firth och Gary Oldman.




Den här filmen var jätterolig men framförallt snygg! Riktigt välgjord in i minsta detalj. Väldigt roligt också att skådespelarna inte bara lånat ut sina röster till sina karaktärer, utan även sina utseenden! Jag visste inte det innan jag började se filmen så jag  började fnissa lite när jag såg de där likheterna! Jag gissade rätt på en del men inte alla för det var en del skådespelare som jag inte kände till sen innan och därför inte kunde känna igen. Jim Carrey är ju bäst som vanligt och även om rösten var väldigt annorlunda jämfört med hur han brukar låta så kände man iallafall igen mycket av hans kroppsspråk genom mr Scrooge.
Helt klart sevärd film!:)






Fin version av "En julsaga" med Musse Pigg och hans vänner i huvudrollerna (och det är självklart farbror Joakim som är mr Scrooge). Tycker dock att de hade kunnat göra filmen lite längre för den är bara drygt 20 minuter lång. När jag var lite kändes den mycket längre så jag blev lite besviken nu!:P

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
mitsukai skriver...

Åååh den vill jag se, jim carrey är grym i mångt och mycket =)



Jo, tyvärr är det väl så. Visst önskar jag att lillan kunde hantera kylan, men man får göra det bästa av situationen. Ut måste man ju =)

Datum: 2010-12-21 Tid: 01:04:52
URL: http://mitsukai.blogg.se/
ANNA skriver...

Man kanske skulle se den. Jag har egentligen lite svårt för Jim Carrey men han senaste var ju rolig...

Datum: 2010-12-21 Tid: 18:44:26
TikkTakk skriver...

Åh, blev sugen på att se den nya nu ju :o



sv: Tack så mycket! Du är ju jätte duktig, just make one! :3

Datum: 2010-12-21 Tid: 21:01:11
URL: http://tikktakk.blogg.se/
mikaela skriver...

najs blogg du har :D

kolla gärna in mina teckningar som jag gjort på bloggen, hare bra!

Datum: 2010-12-21 Tid: 22:47:25
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback