IBLAND TÄNKER JAG PÅ




... Hur det skulle vara att vara någon annan.

Det var länge sen sist som jag tänkte såhär men idag slog det mig igen. Jag låg och sov när Hans kom hem från jobbet och han kom in och satte sig på sängkanten och väckte mig. Sen satt han där och pratade med mig, tittade på mig, smekte mina kinder och min panna. Och då började jag fundera på hur jag ser ut i hans ögon. Jag började fundera på vad han tänkte på, vad han har sett och fått uppleva idag, hur det skulle kännas att vara han. Ha alla hans livsupplevelser i minnet och alla hans tankar och hans intressen. Hur skulle det kännas att sitta där och vara Hans, sitta där och titta ner på en tjej som ser ut som jag. En tjej som jag då inte skulle veta lika mycket om helt plötsligt.

Jag tänker såhär om rätt många människor. Undrar hur det skulle vara att vara han? Undrar hur det skulle kännas att vara hon? Se världen genom dennes ögon. Få tänka som någon annan.
Det är ganska fascinerande att fundera på, men samtidigt blir jag ju inte mycket klokare av det.

Det är som när jag häromdagen började fundera över hur långt universum sträcker sig. Och om det ens tar slut någonstans, hur ser då slutet ut? Inte kan det vara en vägg, så vad är det då? Det kan ju inte vara oändligt!? När man trodde att jorden var platt måste man väl samtidigt ha trott att man kom till en kant och kunde trilla ut i ingenting, men hur ser då universums "kant" ut? Argh! Jag blir galen! Jag vill veta!
Världen är stor och jag är liten, det fattar jag. Men hur liten är jag?

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Mari skriver...

Sånt där har jag också gått runt och tänkt på. Ibland blir det för mycket och då blir man helt snurrig, men oftast brukar jag diskutera det med min sambo och dom diskussionerna brukar oftast vara väldigt givande ^^

Ha en fin kväll!

Kram

Datum: 2010-04-15 Tid: 21:26:57
URL: http://coventina.blogg.se/
Wararat skriver...

Sv: eller så kan du göra en video ? :D

Datum: 2010-04-15 Tid: 23:06:40
URL: http://noxea.blogg.se/
Mari skriver...

Sv: ja, det tycker jag :) Innan jag skaffade det hade jag cirka 40-50 besökare per dag, nu har jag 150+ varje dag. :) Det är många mer som skriver i min blogg dessutom ^^

Ha en fin kväll!

kram

Datum: 2010-04-16 Tid: 19:02:27
URL: http://coventina.blogg.se/
Mari skriver...

Sv: Ja, animen och mangan är helt underbara! :D Jag har läst mangan och sett på hela animen och jag rekommenderar den otroligt varmt. Om jag får välja två favoritanimeer så är det Sailor Moon som etta och Gravitation som tvåa ^^

Ha en bra kväll!

Datum: 2010-04-16 Tid: 19:08:07
URL: http://coventina.blogg.se/
sandra skriver...

jag skulle önska att jag var någon annan, på en helt annan plats. Hatar att vara mig ibland faktiskt, helt ärligt. Så du är inte ensam om din tanke.

Datum: 2010-04-18 Tid: 15:27:25
URL: http://saandraans.blogg.se/
Fia skriver...

hej! vill bara börja med att säga att du har en fin blogg.



jag kände igen mig lite i det här inlägget, för ibland har jag ungefär samma tankar. jag har undrat hur jag sett ut i andras ögon. när jag var liten trodde jag ibland att alla andra var robotar utom jag o: ganska konstigt, men man kan väl aldrig riktigt vara säker?



take care :)

Datum: 2010-04-24 Tid: 13:20:32
URL: http://catchclarity.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback