PÅ G


Okej, nya datorn är installerad och allt har fungerat bra. Har precis installerat scannern på nytt också, men har inget redigeringsprogram i datorn än. Provade ett program som installerades tillsammans med scannern men det gick inte ens att spara bilderna i jpeg-format där så det känns inte så användbart. Haha, fick använda mig av Paint för att beskära bilden ytterligare efter att ha beskurit den första gången innan scanning och för att spara den i jpeg-format. Paint ser förresten verkligen annorlunda ut i Windows7.


Färdig bild (nåja, tills vidare)



Skiss


Har börjat med en ny tankegång (eller egentligen är den inte alls ny för jag har försökt mig på den flera gånger innan) som heter "Avsluta det du påbörjat!!!". Vad som menas med det är att jag bör tvinga mig själv att sluta med att bara spotta ut skisser hela tiden och koncentrera mig på att verkligen göra något av det jag redan påbörjat. Den här bilden var en av alla mina skisser som bara ligger i en hög och som jag länge velat göra något med. Teckna rent den och färglägga är ju alltid en början.

Som sagt så har jag inget redigeringsprogram än, därför ser inte håret så himla roligt ut just nu. Mer som en grön hjälm. Men man gör så gott man kan med det man har.

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Candy skriver...

Wow, du är verkligen duktig!

Datum: 2010-02-02 Tid: 00:35:55
URL: http://www.eye-candy.se
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback