VETERINÄRBESÖK




Idag har jag varit hos psykologen... Men det skriver jag mer om senare. Jag har nämligen även varit hos veterinären med lilla Morris. Jag upptäckte för ett tag sedan att han, längs med baksidan av ena bakbenet, hade som små små knölar och även torra hudflagor som man kunde pilla loss med nageln. Jag hade fått för mig att han hade det på båda benen och att det bara var typ... En sena eller något, haha:P Men idag sa då veterinären att det förmodligen är Linear Granuloma (engelska namnet) som är en typ av allergisk reaktion. Ni behöver inte googla för att se bilder för det var inte så trevligt och det ser inte lika brutalt ut på Morris. Han är med största sannolikhet allergisk mot maten och det är då spannmålet som är problemet.
Jag kunde prova att se om det fanns någon kattmat i mataffären som inte innehöll spannmål, men jag valde det andra säkrare alternativet och köpte maten som syns på bilden. Den är på 2,5 kg och kostade 327 kr! Veterinären verkade nästan skämmas lite över priserna (och letade runt efter det billigaste alternativet) fastän det inte ens är dem som bestämmer över det. Det är nog ganska lugnt ändå eftersom att det bara är Morris som behöver äta det och inte brorsan. Det kommer att räcka jättelänge!

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Lisa skriver...

Våra katter äter ju också Specific (fast vår heter FXD, Struvitstensförebyggande) och de mår skitbra av den maten, så det är verkligen fin kattmat!

200 spänn/påsen räcker ca. 3v för 2 katter, så din påse kommer nog räcka länge :) Våra är ju lite äldre också!

Känns skönt när man tar sig råd att skämma bort sitt husdjur, imho.

Datum: 2011-05-05 Tid: 18:34:19
Ninjakossan skriver...

Jämfört med människomat så är kattmat galet billigt. Vi brukar köpa en jättestor kasse mat till vår katt varannan månad, för ca 200-300 kr (hos veterinären förstås). Det kostar alltså ca 150 kr i månaden med mat till vår buskatt, medan vi själva slukar föda för ca 1500 kr var.

Datum: 2011-05-06 Tid: 09:07:45
URL: http://www.ninjakossan.se
Annica skriver...

SVAR TILL LISA: Ja det känns ju bra, och som Ninjakossan säger så är det ju skitbilligt jämfört med vad vi människor spenderar på vår mat. Tänk om våra två katter skulle ha varit två barn istället liksom? Får hoppas att maten hjälper!

Datum: 2011-05-09 Tid: 17:30:16
URL: http://mangaandart.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback