DEN FANTASTISKA MJÖLKEN




Kan faktiskt inte låta bli att bli sur över sån här jävla skitreklam. Måste jag skriva varför? Det är klart jag måste för inte många fattar vem de har att tacka för deras underbara helt fantastiska glas mjölk med alla 18 av 22 näringsämnena i (herregud vad arla tjatar om det hela tiden!!). Det är alla de där inlåsta korna som får stå där i sina små bås och mjölkas och mjölkas hela livet ut, ända sen de fött sin första kalv (som de inte fick se i mer än några dagar... Om de inte har oturen att bli  bestulna på dem redan efter en dag). Vi stjäl deras mjölk, och de flesta verkar tycka att det är helt i sin ordning

Det är reklam som denna, som t ex uppmanar folk att dricka minst 5 dl(!!!) mjölk om dagen, som gör att jag snarare vill sluta dricka mjölk överhuvudtaget. Jag struntar i att jag inte blir lika "stark" som alla som gladeligen dricker dessa otroliga mängder mjölk. Fattar ni hur mycket mjölk alla korna måste stå och producera åt oss människor om ALLA ska dricka sina 5 dl om dagen!?? Det är helt galna mängder!

Fortfarande inte övertygade, hm? Nej jag förstår det... Tyra är ju en riktig förebild alltså. Säger hon: "Drick mjölk!" Så bör man ju göra det. Man blir ju stark. Till skillnad från kossorna.

Pojkar och flickor, män och kvinnor! Drick mindre mjölk!

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Candy skriver...

Asså man behöver ju inte ens mjölk, FETT överskattat med mjölk. Kalcium kan vi t.ex. få i oss genom en rad andra livsmedel, ändå tjatas det om att vi ska dricka mjölk som för det första vi inte ens är menade att dricka, för det andra som korna får lida som fan för. Jag äter inte sådant som innehåller komjölk längre & jag äter i princip aldrig mjölk från andra djur heller. Jag önskar att de som ändå äter t.ex. komjölksprodukter skulle tänka efter lite mer kring var mjölken kommer ifrån & om den verkligen är så nödvändig, men de verkar ju inte skaparna av den där reklamen ha gjort överhuvudtaget... :S

Datum: 2011-04-21 Tid: 15:51:15
URL: http://www.eye-candy.se
Annica skriver...

SVAR TILL CANDY: Eller hur? Varför vill ingen förstå att det som läses på baksidorna av mjölkförpackningarna, där det bara står en massa gulliga saker om Sveriges kor som har det så bra och är så fina, bara är en massa bajs? Och det spelar ingen roll hur snäll en bonde är mot en mjölkko, faktum kvarstår ju att man utnyttjar en annan varelse för att komma åt något som inte är vårat. Fattar inte varför man måste hetsa folk till att dricka ännu mer när det redan dricks alldeles för mycket!

Datum: 2011-04-21 Tid: 17:59:49
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Ninjakossan skriver...

Jag dricker mjölk för att jag tycker om det, sådana här reklamkampanjer tycker jag är fåniga. Man dricker väl så mycket mjölk man vill dricka, inte lär man dricka mer för att något tard säger att det är nyttigt.

Datum: 2011-04-22 Tid: 10:46:37
URL: http://www.ninjakossan.se
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback