FÖDELSEDAGSPRESENT


Okej, jag gjorde något som är så typiskt mig att jag bara suckar åt det. Igår, klockan tio på kvällen, bestämde jag mig för att teckningen jag jobbat med hittills inte dög längre. Så jag började fundera på en ny. Skissade upp en helt ny bild och använde mig sen av de nya pennorna. Bilderna är rätt olika men pojken som är med på nya teckningen är jättelik pojken på gamla teckningen (som aldrig hann bli färglagd). Blev ganska nöjd med bilden med tanke på att jag blev tvungen att bli klar med den på tre timmar, från ingen idé alls till färdig teckning. Skulle kunna tänka mig att använda mig av skisserna för att göra en till mer utvecklad variant, men det blir isåfall när jag skaffat lite fler färger.
Tur att jag hade en ledig glasram också. Hade inte hunnit köpa en idag.

Hoppas att min kompis blev nöjd med presenten och att hon inte hellre hade velat haft den tidigare teckningen, för då får jag väl ta mig i kragen och göra klart den också :P





Den färdiga teckningen.
Klicka på miniatyren för att se bilden ännu större!





Den tidigare teckningen.
Klicka på miniatyren för att se bilden ännu större!



Hoppas att alla har en trevlig lördagskväll!

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
linda - pictures, drawings, me skriver...

sv: det tror jag med! tack för kommentaren :D

btw, snygga teckningar!

Datum: 2010-01-10 Tid: 20:12:46
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Louna skriver...

Vilka gulliga bilder! Blev så förtjust i dem. Du är duktig på att rita händer och olika perspektiv! Det är jag hemsk dålig på. Måste öva mer med det.



Ja, jag brukar använda ritplatta efter har ritat för hand. Ibland använde jag musen men mest ritplattan. Jag har Wacom som fick låna av min pappa. Jag skulle vilja ha ritskärm men den är så dyr. Måste börja spara för det eller någonting.

Datum: 2010-01-11 Tid: 17:53:54
URL: http://loty.blogg.se/
linda - pictures, drawings, me skriver...

sv: men gud, tack så jättemycket! vad snäll du är!

hahaha jag ser hela scenen framför mig, så klockren! :D

Datum: 2010-01-12 Tid: 17:47:26
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Neha skriver...

Snygg:D

Datum: 2010-01-12 Tid: 21:58:52
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback