The Elder Scrolls IV: Oblivion


Nu höll jag på att skriva ett låååångt inlägg och så blir jag av med allt på det mest irriterande sätt. Men det är väl bara att bita ihop och börja knappra på igen.

Jag höll nämligen på att berätta om Oblivion, fantasyspelet till Playstation 3 och PC. Tänkte spela lite idag eftersom det var ett tag sen sist. Har klarat huvuduppdraget men har fortfarande mycket kvar att göra.
Jag har aldrig varit särskilt förtjust i spel och historier i fantasy/medeltids-anda, men det här är verkligen mer än så.

Historien/huvuduppdraget:
Spelet utspelar sig i Cyrodiil som är huvudprovinsen i Tamriel. Kejsaren har just blivit dödat av en okänd mördare och du blir helt plötsligt den som blir ansvarig för att hitta den rättmätiga arvtagaren till tronen. Och det måste gå undan, för när kejsaren är borta börjar portar till Oblivion öppnas överallt och Cyrodiil invaderas snart av onda varelser och monster från helvetesvärlden. Du måste hitta arvtagaren och sätta stopp för den komplott som hotar att förstöra hela Tamriel.

Detta är som sagt huvuduppdraget, men sen finns det massvis med andra uppdrag att klara. Världen man befinner sig i är enorm. Detta är inget spel som du varvar på 6 timmar, utan här talar vi om flera månaders konstant spelande! Musiken är fantastisk för att inte tala om den otroliga grafiken. Du kan göra vad du vill (fast ibland får du förstås stå för konsekvenserna, det finns fängelser i Cyrodiil) och du behöver inte känna dig låst till något uppdrag. Du gör allt i din egen takt och kan ha många bollar i luften samtidigt.
Man skräddarsyr sin egen spelfigur och man får välja mellan tio raser som är indelade i tre grupper; människor, alver och djurliknande varelser. Köper du dessutom Oblivion i platinumversion så får du dessutom, förutom en helt ny värld att upptäcka (the Shivering Isles), två nya raser att välja mellan.

Följande bilder är screenshots och inga slipade bilder för att försköna spelet. Det är alltså såhär det ser ut hela tiden när man spelar.

Klicka för att se bilderna i stort format!



Har du spelet och behöver hjälp med någonting? Skriv till mig så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa till!:)

http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_overview.htm

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback