Skissen från imorse


Eller skiss och skiss. Höll på så länge att det tillslut blev lite mer än så.

Har börjat försöka lära mig att teckna ansikten rakt framifrån. Ni kanske tror att jag redan kan det, men så är det faktiskt inte. Inte så att det ser riktigt bra ut, det vill säga så att man verkligen ser att personen tittar rakt fram med ögonen fästa i betraktarens. Har så svårt för det och det blir nästan alltid så att han eller hon ser ut att titta pyttelite åt höger eller vänster. Eller att ansiktet inte ser helt jämnt ut på båda sidor. Tack och lov för rutat papper!

Vad tycker ni? Tittar hon verkligen rakt fram?

Till på köpet fick jag en bra mall för att kunna testa flera frisyrer. Jag har så dålig fantasi och kan behöva träna fram lite nya idéer (för att inte tala om idéer till kläder, herregud vilken dålig designer jag är).

Nästa gång blir det till att teckna ett ansikte till rakt framifrån, fast på en kille.

 

 

Ändrade hennes mun här så att hon ser lite gladare ut.


KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Anna skriver...

Skitsnyggt tycker jag. Men å andra sidan tycker jag allt du gör blir bra <3

Datum: 2009-12-02 Tid: 20:56:44
J E S S I K A skriver...

men gud va fint!!!!:O

Datum: 2009-12-28 Tid: 23:12:06
URL: http://jessikajelincic.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback