LJUS I MÖRKRET







Visst, hösten är rätt mysig. Men för mig som går upp runt ett på eftermiddagen varje dag betyder det att jag i stort sett endast lever i mörker den här tiden på året. Det sätter sina spår kan jag ju säga. Rastlösheten blir desto större, men lusten att göra något åt den minskar. Jag känner mig ganska oinspirerad faktiskt. Jag blir tröttare både fysiskt och psykiskt och det känns inte som om det finns något att göra utanför lägenheten. Och inomhus kan man ju inte stanna för länge utan att bli galen.

Idag köpte min sambo Game of the year-versionen av Oblivion. Vi hade redan det tidigare men pga en allmänt känd bugg (vampyrbuggen) i spelet så bytte vi ut det till det vanliga Oblivion. Nu har vi dock tagit oss förbi problemområdet i spelet där det buggar och vi blev sugna på att köra Shivering Isles som finns på den här versionen. Jag hann vara inne där en sväng sist vi hade spelet men för Hans är det helt nytt!
Ni kan läsa mer om spelet i ett av mina tidigare inlägg. Skrev inte någon direkt utförlig recension men den duger kanske:)

Dessutom köpte han en HDMI-kabel. Jag blev faktiskt helt chockad över skillnaden! Jag trodde inte att det kunde bli sån förbättring tack vare HD-upplösningen. En annorlunda spelupplevelse! Jag rekommenderar verkligen att man köper en sån kabel! Kostar 139 kr för en meter (vilket räcker om man har spelet ståendes nära tvn). Förstår du inte hur du ska ändra skärminställningarna när du väl satt i kabeln så är det bara att skriva en kommentar så förklarar jag:)

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Mimmi skriver...

Jag kan ju säga att jag behövde inte ens läsa det här inlägget, jag blev helt exalterad och ska nu också spela. Morrowind är mitt favorit spel of all times! Du får säga till om det fungerar att spela på PS3 jag känner mig skeptisk, jag spelade Morrowing på både dator och konsoll och dator vann ju stort.



SV: Jag är så avis! Två små kattpojkar! Pluttisar. Kattunge tiden är mysigast, trots allt klösande och tuggande och springande, hihi.

Det är vanligt att både ha katt och hund, hundarna går till och med på "låda" inne. Det är lite Paris Hilton varning på det hela, mycket att dom ska ha kläder och vagn och egen väska och trams! Man får bara se till att man bor i en lägenhet som tillåter djur (samma med barn, haha) eller om man äger sin bostad så får man ju göra som man vill. Finns annars inget förbud alls utan det är om hyresvärden inte vill eftersom djur kan orsaka skada. Det är rätt vanligt att man får betala några hundralappar mer i hyra och lägga extra handpenning om man har djur som täcker upp för eventuella skador (man brukar byta tatami, väggar osv när man byter hyresgäster om det har för mycket skada och det kostar en massor). Jag förstår dom faktiskt.. speciellt när folk tycker deras hund kan gå på låda? Golvet och väggar blir så lätt förstört!

Datum: 2010-11-05 Tid: 06:31:00
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Riika-Chan skriver...

Din header är fantastisk. Har du gjort den själv?



Men till saken nu

Kan man spela online på dt spelet ?

Men HDMI- kabeln den gör en så stor skillnad tycker jag med, dt blir mycket roligare att spela då oxå ;))



Najjs blogg iaf :]

Datum: 2010-11-05 Tid: 11:27:22
TikkTakk skriver...

Oblivion is nice :D



sv: Inte jag heller, aldrig ägt en gameboy heller för den delen xD Bara spelat med GameBoy och DS emulatorer typ. Tycker också den verkar nice, fastän jag inte ens tycker om Mario överdrivet :)

Datum: 2010-11-07 Tid: 19:59:45
URL: http://tikktakk.blogg.se/
SVAR TILL RIIKA-CHAN skriver...

Tusen tack!:) Ja, headern har jag gjort själv. Resultatet blev lite annorlunda än idén jag hade från början, men jag är väldigt nöjd. Kommer dock att fixa till tjejen i blått hår nu när jag blivit lite bättre på photoshop. Hon och två bilder i kollaget i bakgrunden har jag tecknat och resten av bilderna är bara smått och gott som speglar mina intressen!



Och tyvärr kan man inte spela online på Oblivion. Det hade varit riktigt kul!:)

Datum: 2010-11-08 Tid: 14:08:33
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Candy skriver...

Jag blir likadan på vintern. Och min dygnsrytm fuckas enormt! Igår vaknade jag halv sju på kvällen, inte kul alls. =/



En HDMI-kabel har jag velat köpa länge, men pengarna räcker liksom aldrig till. Men så fort jag har pengar över ska jag köpa en! Jag och mitt ex hade en sådan och det blev verkligen skillnad. Så jag ser fram emot att skaffa en. Men den jag kollade på kostade nästan tvåhundra har jag för mig. =S

Datum: 2010-12-03 Tid: 02:23:41
URL: http://www.eye-candy.se
Candy skriver...

Måste fråga dig en sak ang. kabeln! Är det densamma som denna?



http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/69221-sony_hdmi-kabel_till_playstation_3



bara att den jag länkar till är längre...

Datum: 2010-12-16 Tid: 13:20:58
URL: http://www.eye-candy.se
Candy skriver...

Hm, hur ställer man in skärminställningarna nu då? =P har kabeln men vet inte hur man gör!

Datum: 2010-12-30 Tid: 21:24:48
URL: http://www.eye-candy.se
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback