KALL


Jag har absolut inget att göra idag. Jag vill inte sitta ensam hemma hela dagen men jag fryser helt sanslöst mycket så jag vill samtidigt inte gå ut. Täcket sitter som ett enormt klistermärke runt mig och det är jag väldigt nöjd med.






Blä vad det är kallt!


Jag ska nog bege mig till soffan. Kanske försöka leta upp en film jag inte sett. Och på tal om film, den där Tomie-filmen jag skrev om var inte särskilt bra. Lite halvkomisk emellanåt, men inte läskig.

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
linda - pictures, drawings, me skriver...

sv: TACK så jättemycket för att du sa till! Jag blev verkligen skitledsen/arg och skällde ut henne haha. Jag håller med om att det är jätteviktigt med sånna här saker, alla bilder/teckningar man själv gör skyddas av upphovsrättlagen. tack för att du berättade och jag hoppas att du hade en trevlig dag. :)

Datum: 2010-01-25 Tid: 20:42:05
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
linda - pictures, drawings, me skriver...

sv: ja verkligen! :) Ja det finns det säkert, men dom får skylla sig själva när det en vacker dag är personer som vill se teckningarna irl eller kanske beställa en. stor kram

Datum: 2010-01-25 Tid: 23:45:52
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
linda - pictures, drawings, me skriver...

sv: tack så mycket! Japp jag ska nog rama in denna :) känns tråkigt när nästan alla ens teckningar ligger i en pärm och skräpar haha :) kram

Datum: 2010-01-26 Tid: 16:32:07
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Alice skriver...

Hej! Jag håller med dig om vad du kommentera på det där inlägget på fokis blogg. Jag är vegan, och jag fattar inte skillnaden på att äta en insekt eller en blodig gris. Riktigt konstigt!

Kram!

Datum: 2010-01-26 Tid: 19:42:24
URL: http://aliceeee.blogg.se/
anna skriver...

hihi på övre bilden syns det lite mer att det är du.

& du är väldigt fin i ditt mörka hår btw :)

Datum: 2010-01-27 Tid: 22:50:49
URL: http://veganshake.blogspot.com
Candy skriver...

Svar: Vad kul att du uppskattar mina inlägg om vegetarism och djurrätt! =) Löpe verkar vara något som många inte har en aning om är animaliskt och egentligen kan man inte anklaga någon för det… vegetariska recept är pga. att de skrivits av okunniga allätare ofta missvisande och innehåller ost eller keso (keso innehåller ju också löpe), så vad ska en nybliven veggie tro? Innan jag för ett och ett halvt år sedan fick veta att ost faktiskt kommer från slaktade kalvar, trodde jag att det bara var något de mjölkade ur kalven och eftersom jag åt mjölk tyckte jag att det inte gjorde något om jag åt ost ibland. Jag blev ganska äcklad när jag läste på och fick veta att det faktiskt var döda djur i osten. =/ Dock slaktar man ju kalvarna som mjölkats så småningom, mjölk och köttindustrin är egentligen densamma kan man säga, så mitt mål är precis som ditt att trappa ner så mycket jag bara kan på mjölk och ägg.



Jag har ingen aning om hur man får sin sambo mer intresserad av vegansk mat. =P Min sambo lägger inte in särskilt många moraliska/etiska aspekter i det att han avstår kött, fisk och kyckling, och han bryr sig inte om ifall osten innehåller löpe eller inte. Men vi brukar kunna lösa det ändå. Om vi ska laga något som innehåller en mejeriprodukt, säger jag bara: ”Jag äter inte det där, det innehåller djur” och så byter vi ut den ingrediensen mot någonting djurfritt. Är väldigt petig med e-nummer också så du kan ju tänka dig att det är ett evigt läsande på förpackningar. ;) Men eftersom jag lyckats memorera alla animaliska e-nummer i huvudet, behöver han inte tänka så mycket på det. Det tar ju bara ett par sekunder att läsa innehållsförteckningen och sen vet jag om det är animaliskt eller ej. =)



Vegansk choklad… Kung Markatta har en mörk choklad som är fri från både mjölk och animaliska e-nummer! Dessutom är den ekologisk, superbra! Sen innehåller ju nästan ingen mörk choklad mjölk, men hur det är med e-numren hos övriga märken vet jag inte. Jag kan tänka mig att hälsokostbutiker kan ha ett ganska bra utbud av mjölkfri choklad utan e-nummer, liksom välsorterade chokladbutiker. Kahls har ju MASSOR av choklad utöver sitt te och kaffe, kanske kan man hitta veganvänlig choklad där. Jag tror att de finns i Norrköping också. =)

Datum: 2010-02-02 Tid: 15:23:55
URL: http://www.eye-candy.se
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback