ANNICA, 15, I MANGA MANIA


Här kommer en bild som jag tecknade när jag var 15 år och skickade in till Manga Mania. Jag minns att jag var jättenöjd med min bild och blev skitstolt när den kom med i tidningen (nr 4, 2004). Ett plus i kanten var också att brevet jag skrivit också blev publicerat!
Som present från redaktionen fick jag Teckna Manga! av Akira Toriyama.



Så söt, men herregud vad dålig! Men jag var stolt då, det är huvudsaken :)



Brevet jag skrev och skickade med tillsammans med teckningen.
Nu tycker jag helt tvärtom angående listan över favoritserierna.
Blade och GTO är ju helt klart bäst!
Och nej, jag överdrev, jag hade INTE läst varje tidning 10 gånger!


Manga Mania ges inte ut längre och sista numret kom ut någon gång i mitten av 2007. Första numret kom ut 2003. Här är serierna som fick chansen att vara med i Manga Mania under de fem år som tidningen fanns:

 

Love Hina - Ken Akamatsu
Chobits - CLAMP
Great Teacher Onizuka - Tohru Fujisawa
Blade of the Immortal - Hiroaki Samura
Skrotbilsdagboken - Masayuki Yamamoto
Puppet Revolution- Simon Lundström
Power!! - Shizuru Seino
Tokyo by Night - Åsa Ekström
School Rumble - Jin Kobayashi
Studentkorridoren - Kwok-Hei Mak
Negima! - Ken Akamatsu
Air Gear - Oh! Great
Wolf's Rain - Nika Schicke
Mangastudion - Åsa Ekström

+ En till kort serie av Åsa Ekström, några serier från vinnare i Bonnier Carlsens Mangatalangen och massor av fakta, reportage, språkhörnor, recept, tävlingar MED MERA!



Fram- och baksidan av Manga Mania nr 4 2004


Tycker det är skitsynd att tidningen lades ner. Fanns så mycket variation i den och massor att läsa varje månad.
Tror att Shonen Jump och Shojo Stars finns kvar än så länge. Har dock bara läst första numret av de båda. Har börjat läsa separata böcker istället.
Shonen Jump har mangaserier som riktar sig mer till killar. Shojo Stars riktar sig till tjejer. Manga Mania riktade sig till båda!

Någon mer som läste Manga Mania?

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
linda - pictures, drawings, me skriver...

sv: tack så mycket! Jag ritar alltid bilderna helt på fri hand :) ibland skissar jag upp konturerna först eller så ger jag mig på ena ögat direkt och fortsätter sedan med näsa, mun, andra ögat osv :) kram

Datum: 2010-01-13 Tid: 17:58:06
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
linda - pictures, drawings, me skriver...

sv: ja det är precis vad jag ska göra :D kul att du gillade den! tack för de fina kommentarerna :) hugs!

Datum: 2010-01-13 Tid: 17:59:40
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Elin [ n e v n a r i e n ] skriver...

sv: jag skickar dem på framkallning :) Jag har ingen fotoskrivare, så det är väl bäst så :)

Datum: 2010-01-14 Tid: 17:21:58
URL: http://nevnarien.se
ells skriver...

Blev as ledsen när det slutade! Manga maina var orsaken till att jag blev kär i manga.

Datum: 2010-09-20 Tid: 18:41:07
URL: http://jademysteries.blogg.se/
Ells skriver...

Var det du? Omg, läste igenom nu. Hahahah så kul :D

Datum: 2010-12-22 Tid: 17:37:07
URL: http://jademysteries.blogg.se/
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback