Frustration


Idag var jag på Elgiganten med siktet inställt på att komma hem med en efterlängtad scanner. Det började bra och efter mycket om och men visste jag vilken jag ville ha. För säkerhets skull så åkte jag även till Media Markt för att se om samma scanner fanns för ett billigare pris. Det gjorde den inte så jag åkte än en gång till Elgiganten och fick sällskap och bärhjälp av min lillebror. När jag står i kassan och snart ska betala råkar killen som hjälpte mig med valet tidigare gå förbi och säger att jag håller i fel scanner. Jag tror att han skämtar eftersom jag inte tänkte köpa den som han själv tyckte var bäst så jag skrattar och säger att "Nej, det gjorde jag inte alls". "Jo, det gjorde du", svarar han och säger "Den du ska ha heter S305, den du håller i heter S605. Det är inte samma scanner. Vänta lite så ska jag se om jag kan hitta den rätta". Medans han springer iväg går jag och bror tillbaka och tittar om vi verkligen tagit fel, och det hade vi ju. Sen fanns visst inte den rätta i lagret just nu och det var något fel på butikens... Öh... Ja, det var något fel på deras datorer idag iallafall så att de inte kunde se varken vilka varor de hade hemma eller när de får in några nya. Det här hade visst hänt under tiden då vi var på Media Markt... Motarbetad? Lite.

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Det var nedsatt pris på den jag ville ha och när det väl kommer in nya så är nog priset tillbaka på det tidigare igen. Det enda alternativet är väl att åka dit igen snart och hoppas att deras datorer funkar som de ska och att jag kan få veta när de får in nya scannare. Och då kanske jag kan förhandla mig till att jag kan få betala direkt och få rea-priset, och sen bara behöva hämta ut scannaren när den kommit.


Lexmark Impact S305


Vilken frustration. Hade så gärna velat få det gjort idag!

KOMMENTARER TILL INLÄGGET:
Anonym skriver...

Åh,bra blogg hörru:D underbar!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)



http://housebunny.blogg.se

Datum: 2009-12-28 Tid: 21:40:34
Anonym skriver...

Åh,bra blogg hörru:D underbar!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)



http://housebunny.blogg.se

Datum: 2009-12-29 Tid: 19:35:35
KOMMENTERA:
NAMN/ALIAS:
KOM IHÅG MIG!

MAIL (publiceras ej):


BLOGG/HEMSIDA:


KOMMENTAR:
(Spam och reklam raderas omgående)

Trackback